dimarts, 6 de maig del 2008



Creació Kid Pix: “EL MAR”: Un medi de vida.

Aquesta activitat està adreçada als alumnes de 1er cicle de Primària ( en una classe de 2n de primària):

Els objectius bàsics que es procuren amb aquesta activitat són:

· Fomentar i potenciar l’ús de les noves tecnologies.
· Fomentar i potenciar els hàbits correctes en l’ús de l’ordinador.
· Aprendre a utilitzar el programa KID PIX.
· Potenciar la capacitat creativa dels alumnes.
· Desenvolupar una metodologia activa d’aprenentatge.
· Fomentar i potenciar els valors i la consciència medi ambiental.
· Treballar el coneixement del mar com a medi natural i aquàtic.
· Fomentar i potenciar els valors de conservació i respecte del medi aquàtic
· Fomentar i potenciar el treball en equip.
· Aprendre jugant.

Identificació i justificació de les àrees disciplinàries que emmarca l’activitat:

· Estudi del coneixement del medi natural, social i cultural: ja que desenvolupa coneixements del medi natural, concretament el medi aquàtic, la seva identificació, característiques, els elements que el formen, i respecte els coneixements relacionats amb el medi social desenvolupa la consciència ciutadana vers el nostre medi natural i el respecte vers el mateix.
· El fet de realitzar l'activitat utilitzant els ordinasors fa que es desenvolupi la competència del tractament de la informació i la competència digital.
· Àrea d'Educació Visual i Plàstica: ja que es desenvolupa la competència artística i musical.
· D’altra banda la competència d’autonomia i iniciativa personal es desenvolupa clarament en el procés de l’activitat.

A part d’aquestes competències també toca a la competència d’autonomia i iniciativa personal.

Materials i recursos necessaris:

· Disponibilitat de l’aula d’informàtica.
· Disponibilitat del programa KID PIX.

Temporalització de l’activitat:
Aquesta activitat necessita d’una hora mínimament per realitzar-la.
Donat que es necessita de la disponibilitat d’ordinadors per poder-la efectuar cal tenir en compte els següents aspectes:
· El quadre horari setmanal de disponibilitat de l’aula d’informàtica.
· El temps necessari per desplaçar-se a l’aula corresponent.
· El temps necessari per situar-se i engegar els ordinadors.
· El temps necessari per fer l’explicació del funcionament i regles de l’activitat.
· El temps necessari per desenvolupar l’activitat.
· El temps necessari per apagar ordinadors i endreçar l’aula.
· El temps necessari per desplaçar-se de nou a la classe.

Es tracta d’una activitat senzilla i preparada per realitzar-se en una temporalització aproximada d’una o dues hores, pel fet de tractar-se d’alumnes de cicle inicial.

Desenvolupament de l’activitat:

L’activitat es presenta com un conte que els alumnes hauran de completar i finalitzar utilitzant la seva imaginació i creativitat.
El conte tracta d’un pop que vivia al fons marí molt feliçment envoltat dels seus amics, animals aquàtics que els alumnes l’hauran d’ajudar a buscar-los triant aquells que prefereixin i col·locant-los en la imatge.


Aquesta correspondria a la primera seqüència del conte.
Un dia, el pop i el seu millor amic, el tauró, es van despertar ben tristos.
Un vaixell que creuava els mars cap a terres llunyanes va arribar a la vil·la seva vil·la i va deixar al seu pas les seves deixalles contaminant el mar i els seus ciutadans.
En aquesta seqüència els alumnes hauran de triar les deixalles que poden haver deixat el vaixell al seu pas.

Variacions:

Poden realitzar-se tantes variacions com es vulgui.
Aquesta activitat KID PIX permet aprofundir en diferents aspectes conceptuals i procedimentals.
Des de tractar únicament el medi aquàtic com a concepte i medi de vida, fins tractar les problemàtiques ocasionades al medi com a conseqüència de la presència humana en ell.

Alumnes del grup creador del KID PIX:
Tània Del Cid i Gutiérrez
Albert Elías
Esther Gómez
David Aguilera
Irene Cortés

6 comentaris:

Mireia ha dit...

M'agrada molt la vostra proposta didàctica. Penso que s'adequa força a les àrees per les quals es proposa.
Trobo que queden prou clars els objectius que es pretén assolir amb l'activitat, i el procediment a seguir.
Personalment penso que la proposta fomenta la creativitat i originalitat, i que pot atraure l'interès dels alumnes. També s’adapta prou a l’edat dels nens/es que va destinat.
En definitiva és una activitat que trobo interessant per conèixer i treballar amb el programa Kid Pix.

Judith Compañó Peruga ha dit...

Trobo que l'activitat s'adequa a les àrees en les quals es proposa ja que el kid pix potencia la plàstica ja que requereix certa creativitat i sentit artístic, tanmateix també requereix un cert nivell d'informàtica adequat al curs destinat, així com també trobo correctes les altres àrees en què s'enmarca aquesta activitat.
Aquesta activitat ha estat destinada al cicle inicial, més pensat per a segon , cosa que trobo correcte ja que penso que per nens de primer l'activitat podria ser massa complexe, seria més necessària l'ajuda continua del professor.
Pel que fa als objectius, trobo que estan expressats de manera clara i correcte i, estan perfectament identificats amb les activitats que es plantegen.
Pel que fa a l'atractiu i la originalitat tan de la proposta com dels materials preparats, trobo que és engrescadora i innovadora, fet que garanteix que els nens comencin amb motivació aquesta activitat.
En conclusió, trobo que la proposta és encertada i es pot portar a terme perfectament tal i com està organitzada, amb garanties d'èxit.

Judith Compañó

Ester ha dit...

La proposta plantejada amb el Kid Pix s'adequa plenament a les àrees proposades sobretot per les competències que es desenvolupen, i també s'ajusta al nivell educatiu al que va dirigit. Podríem afirmar que també seria una activitat interessant per algun cicle superior i fer despertar la imaginació i creació a alumnes més grans.
Els objectius són clars, concrets i adequats i la seqüència de treball també.
Trobo que és una proposta didàctica original, que segur que posaré a la pràctica una vegada exerceixi de docent.

sergi ha dit...

La proposta de Kid Pix "EL nostre entorn", personalment veig que s'adequa correctament a les àrees per les quals es proposen: el medi natural, social i cultural, el medi aquàtic, la informàtica i la plàstica.
És una proposta idonia pel nivel educatiu el qual es proposa: 2on de primària.
Els objectius són molt clars i concrets, per què es veu lo que es vol aconseguir amb aquesta pràctica i el resultat final que ha de treure el nen/a d'aquesta activitat.
La seqüència de treball és una progressió d'exercicis de menys a més dificultat. I les activitats estan relacionades clarament amb els objectius proposats incialment.
crec que és una proposta original per utilitzar el Kid Pix, relacionada amb el medi aquàtic, els seus coneixements sobre aquest tema i poder utilitzar la creativitat per arribar al resultat final.
ÉS una manera molt útil d'aprendre jugant, i m'ha agradat molt la història escollida per què consciència als nens/es de que la contaminació tambè afecta al medi aquàtic.

Laura Xargay ha dit...

Hola nois!
La vostra proposta didàctica amb el Kid Pix m'ha cridat molt l'atenció pel tema que tracta el vostre blog i per la imatge del pop Robert que hi heu adjuntat. Penso que l'activitat que heu pensat s’adequa al nivell educatiu escollit, el cicle inicial i, concretament, 2n. L'observació a les escoles la vaig fer en una classe de 2n i, quan se'ls va deixar temps lliure per a utilitzar el Kid Pix, molts d'ells van servir-se de la seva imaginació per crear petites historietes. Per això penso que és una bona idea donar-los una pauta a seguir que conclouran al seu gust depenent dels seus interessos i els permetrà adonar-se de la quantitat de finals possibles per a la historieta del pop. Els objectius que heu esmentat em semblen clars i adequats, però quan parleu de les àreas en les quals s'enmarquen, heu posat la música dins de la plàstica; només dir que penso que seria bo separar aquestes dues assignatures que, si bé totes dues són arts, tenen característiques molt diferents. La imatge publicada al blog em sembla molt vistosa i divertida, adequada pels nens per a motivar-los a crear el seu petit conte. La idea que heu tingut de que un vaixell arribés a la vila i deixés al seu pas deixalles contaminants em sembla molt encertada i clarament relacionada amb objectius prèviament esmentats com el de fomentar i potenciar els valors de conservació i respecte del medi aquàtic.
Bona feina mestres!

Marta Custal ha dit...

L'activitat que heu realitzat em sembla bona ja que es poden treballar diverses àrees.També ajuda a potenciar molts valors respecte al medi ambient.

El que han de fer els alumnes em sembla adequat per les assignatures que s'han dit que es tractarien.
La proposta d'activitat que heu fet crec que sí que és correcta pel curs que heu triat ja que el nivell crec que és l'adequat per segon de primària.
Els objectius que s'han d'assolir realitzant l'activitat els considero que són prou clars.
La seqüència de treball és clara ja que crec que els alumnes sabran en tot moment el que han de fer.
Penso que amb l'activitat que s'ha decidit es poden assolir els objectius que s'han dit prèviament ja que el que han de fer els alumnes està relacionat amb el que han d'aprendre i els valors que s'han de potenciar. Sobretot crec que es fomenta l'aspecte de l'autonomia i la iniciativa personal.
Crec que de la manera que s'ha plantejat els alumnes poden estar força motivats a l'hora de realitzar l'activitat i a més hi ha molta llibertat ja que els alumnes poden triar el que hi faran.